دکتر مجتبی صفار هرندی » لامینیت های دندان » لمینت های سرامیکی دندان
۴ دقیقه
لمینت های سرامیکی

لمینت های سرامیکی دندان

آنچه می خوانید...

لمینت سرامیکی دندان چیست؟ یکی از مبحث های دندانپزشکی دندانپزشکی زیبایی است که شامل موارد بسیار زیادی می شود که در نهایت منجر به ترتیب، سفیدی، فرم دهی و اصلاح معایب ظاهری دندان ها می شود، در بسیاری از موارد زیبایی دندان ها با  اصلاح مشکلات و بیماری های دندانی  نیز همراه است و فرد علاوه بر درمان به زیبایی دندان ها نیز نیاز دارد. در این مقاله به لمینت سرامیکی دندان و انواع آن می‌پردازیم.

لمینت سرامیکی دندان چیست؟

دندانپزشکی زیبایی کمک می کند تا شما لبخندی زیبا و دلنشین داشته باشید، امروزه بسیار دیده می شوند اشخاصی که در زمان صحبت و یا لبخند دندان های زیبا، سفید و یک دست دارند و شما با تعجب از خود می پرسید که راز داشتن این دندان های زیبا چیست؟
امروزه روش های مختلفی برای زیبایی دندان ها ارائه می شوند. پیش از این سفید کردن دندان ها موجب می شد تا چهره شما زیبا و لبخندتان دلنشین شود. همچنین ارائه روش هایی نظیر ارتودنسی به مرتب شدن دندان ها کمک بزرگی می نمود و به اصلاح معایب و مشکلات فکی می پرداخت. از این رو فرد بعد از گذشت دو الی سه سال می توانست براکت های ارتودنسی را باز کند و زیبایی خود لذت ببرد.
اما پیشنهاد ما برای زیبایی دندان های شما استفاده از لمینت دندان است. لمینت ها کمک می کنند که تمامی اعمال زیبایی دندان را در کنار هم داشته باشید. با لمینیت کردن دندان هایتان علاوه بر مرتب شدن دندان ها از داشتن روابط فکی منظم و یک دست و دندان های سفید و براق لذت ببرید. به علاوه می توان این مژده را به علاقمندان داد که تمامی این اعمال در طول یک جلسه قابل انجام بوده و فرد می تواند تنها در یک جلسه دو الی 3 ساعته با دندان های بدرنگ، بدفرم و نا منظم خود خداحافظی کند.
لمینت همچنین برای افرادی که از بلندی لثه رنج می برند مناسب است. داشتن دندان های کوتاه در زمان لبخند باعث بیرون زدگی لثه ها می شوند که شما علاقه ای به نمایش آن ها در زمان خنده ندارید و در واقع نیاز به اصلاح طرح لبخند دارید.

انواع لمینت سرامیکی دندان

همانطور که بیان کردیم لمینیت ها در انواع کامپوزیتی و سرامیکی مورد استفاده قرار می گیرند.
لمینیت های سرامیکی با تراش دندان همراه هستند. دندانپزشک زیبایی برای این که لمینت ها را بر روی دندان شما قرار دهد نیاز دارد تا مقداری سطح دندان را تراش دهد. البته در این روش نیاز است تا دندان ها قالب گیری شوند و توسط لابراتوار تهیه شوند.
معمولا یک وقفه ی چند روزه میان تهیه لمینت های سرامیکی توسط لابراتوار و قرار دادن و فرم دهی به آن توسط دندانپزشک زیبایی اتفاق می افتد که مدت زمان درمان را طولانی می کند. البته توصیه می شود که از لمینت های کامپوزیتی استفاده کنید. لمینت های کامپوزیتی این قابلیت را به دندانپزشک می دهند که بدون نیاز به تهیه در لابراتوار و تنها در طول یک جلسه برروی دندان ها قرار بگیرند و با مواد رنگ دندان فرم دهی شوند. مواد رنگ دندان به شما حق انتخاب می دهند که با توجه به فرم کلی چهره و نیز رنگ پوست و عوامل تاثیر گذار دیگر، مناسبترین رنگ را برای سفیدی دندان هایتان انتخاب کنید.
به یاد داشته باشید که لمینیت ها در هر دو نوع می توانند به اصلاح شدید ترین بهم ریختگی ها کمک می کند.

انواع روکش های سرامیکی

ونیرهای لمینت سرامیکی یک گزینه درمانی قابل پیش بینی برای ترمیم های زیبایی قدامی هستند.

هنگامی که روکش های سرامیکی به مینا چسبانده می شوند، نتایج طولانی مدت پایداری ارائه می دهند. با استفاده از تکنیک های آزمایشگاهی فعلی مرتبط با یک پروتکل بالینی دقیق، می توان روکش های بسیار نازکی را با حداقل از دست دادن بافت سخت تهیه کرد.

1) برای دندان های قدامی، روش های درمانی مانند ترمیم های رزین کامپوزیت مستقیم از نظر بالینی موثر هستند.
2) هنگامی که برای حفره های کوچک و روش های اضافی در بیماران جوان استفاده می شود، رزین کامپوزیت اجازه می دهد تا نتایج زیبایی با حداقل تهاجم داشته باشد. از دیگر مزایای آن می توان به هزینه کم و قابلیت تعمیر در موارد بریدگی یا تغییر رنگ اشاره کرد.
3) علاوه بر این، در صورت نشان دادن، رزین کامپوزیت را می توان همراه با تکنیک های مستقیم یا غیر مستقیم استفاده کرد.

صفار هرندی

دکتر مجتبی صفار هرندی

دکتر مجتبی صفار هرندی،ایشان متولد 1353 در تهران هستند.ایشان تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان البرز تهران گذرانده اند و سال 79 از دانشگاه سراسری ایران فارغ التحصیل شده اند. شروع فعالیت حرفه ای خود را از سال 1383 در تهران، با راه اندازی 2 کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دندانپزشکی بطور شبانه روزی بنام های سیرنا و کلینیک دکتر هرندی و یک مطب تخصصی بنام خودشان با انجام کلیه خدمات ارتودنسی، لامینیت و جراحی زیبایی دندان و … شروع کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *