۸ دقیقه
اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند

آنچه می خوانید...

لبخند شما چیزهای زیادی در مورد احساس و شخصیت شما به دیگران بازگو می کند. به طور معمول یک لبخند زیبا می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی روی روابط اجتماعی افراد داشته باشد. به همین دلیل افراد زیادی به دندانپزشکان زیبایی برای اصلاح طرح لبخند مراجعه می کنند. اصلاح طرح لبخند توسط دستان هنرمند یک دندانپزشک زیبایی باعث ایجاد یک لبخند جذاب‌تر، سفیدتر و دلپذیر می‌شود. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی جامع اصلاح طرح لبخند بپردازیم.

اصلاح طرح لبخند چیست؟

اصلاح طرح لبخند چیست؟

وقتی دیگران با شما دیدار می کنند، لبخند شما اولین و تاثیر گذار ترین جرقه در ذهن آن ها خواهد بود. بنابراین داشتن دندان های صاف، تمیز و مرتب که رنگ جذابی دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. افرادی که به هر دلیلی از داشتن دندان های مرتب و تمیز برخوردار نیستند و دندان های آن ها دچار بد رنگی، پریدگی و شکستگی و یا پوسیدگی شده است می توانند با اصلاح طرح لبخند زیبایی و جذابیت خود را بازیابند.

در زمانی که به دندانپزشک زیبایی مراجعه می‌کنید توجه داشته باشید که در طول جلسه مشاوره رنگ مورد نظر برای دندان خود را تعیین نمایید. دندانپزشک زیبایی برای اصلاح طرح لبخند به شما مشاوره می دهد که می توان به این میزان سفیدی دست یافت یا خیر. اگر یک بیمار به دنبال داشتن دندان های سفید تر است، لازم است قبل از استفاده از روکش از روش های معمول سفید کردن دندان استفاده نماید. سپس باید رنگ روکش ها را با رنگ دندان های طبیعی اطراف آن مطابقت داده و هماهنگ کند. معمولا برای داشتن طرح لبخند بسیار سفید و شفاف نیاز است تا شما پیش از هر اقدام دندان های خود را سفید نمایید. انجام این کار به منظور ایجاد یک طرح لبخند سفید و براق لازم و ضروری است. البته احتمالاً نیاز به تکرار روش درمانی سفید کردن دندان ها در فواصل زمانی مشخص برای حفظ نتایج وجود دارد.

روش‌های اصلاح طرح لبخند

روش‌های اصلاح طرح لبخند

در بسیاری از موارد دندان های شما نیازی به تغییرات عمده نخواهند داشت. اما با این وجود حتی شدیدترین بهم ریختگی های دندانی نیز قابل اصلاح خواهد بود. امروزه روش های سریع و بدون دردسری برای داشتن دندان های مرتب ارائه شده است. فرد در طول یک یا دو جلسه درمان می تواند به نتیجه ی بسیار ایده آلی دست یابد.

از جمله درمان های زیبایی برای اصلاح طرح لبخند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلیچینگ (سفید کردن دندان)
  • روکش کامپوزیت دندان
  • لمینت دندان
  • روکش های سرامیکی دندان
  • بریج یا بریج دندان
  • ایمپلنت دندان
  • لبخند لثه و لیفت لثه
  • ارتودنسی دندان
  • جراحی فک و صورت

فرآیند اصلاح طرح لبخند منجر به بهبود ظاهر لبخند شما از طریق یک یا چند روش مربوط به زیبایی دندان می شود. ممکن است دندان های شما با یک بلیچینگ ساده درمان شود. در مقابل نیز ممکن است ساختار فک شما نیاز به تغییر داشته باشد، در این زمان روش ارتودنسی در نظر گرفته می‌شود.

اصلاح طرح لبخند

طرح لبخند چگونه تعیین می شود؟

دندانپزشک زیبایی علاوه بر داشتن دانش دندانپزشکی نیاز به داشتن هنر و ذوق هنری نیز خواهد داشت. به یاد داشته باشید که دندانپزشک زیبایی باید فرم کلی چهره، رنگ پوست، حالت لب ها و بینی و بسیاری از موارد دیگر را در اصلاح طرح لبخند مد نظر قرار دهد. همانطور که بیان شد نوع پوست، رنگ مو، دندان (رنگ، پهنا، درازا، ظاهر و نمای دندان)، بافت لثه و لب ها در انتخاب نوع درمان و اندازه ی دندان بعد از طراحی لبخند تاثیر گذار خواهد بود.

اصلاح طرح لبخند چه نتایجی دارد؟

طرح لبخند زیبای شما نشانه ای از زیبایی و جذابیت تان خواهد بود. اصولا زیبایی ظاهری دندان ها با استفاده از روش هایی مانند روکش دندان، بریج دندان، اورتودنسی، کاشتن دندان و سفید کردن دندان قابل انجام است. این روش می تواند تا مدت های طولانی ماندگاری داشته باشد. اصلاح شدیدترین بهم ریختگی های دندانی و یا بدرنگی دندان ها در کمترین جلسات ممکن امکان پذیر خواهد بود و البته انتخاب نوع درمان به عهده دندانپزشک زیبایی است. دقت در انتخاب دندانپزشک زیبایی باعث می شود تا شما نتیجه ای مطلوب و مناسب تر دریافت نمایید. با توجه به این مساله نیاز است تا شما دقت کافی در انتخاب آن داشته باشید.

01:00
truncate dir-rtl

اصلاح طرح لبخند

ویژگی های لبخند زیبا در اصلاح طرح لبخند

خصوصیات لبخند که ممکن است با اصلاح آن طرح لبخند شما زیباتر شود شامل موارد زیر هستند:

رنگ دندان

رنگ دندان ها زمانی که دچار تغییر می شود ممکن است تیره و کم رنگ و یا این که حتی دچار زردی شوند. زردی دندان ها و یا پر کردن آن ها به وسیله آمالگام های تیره باعث می شود که دندان ها دچار آسیب ظاهری شوند. البته رنگ آن ها شادابی و جذابیت شما را تحت تاثیر قرار می دهند. در بسیاری از موارد که نوع درمان برای اصلاح دندان ها تعیین می شود امکان تعیین رنگ توسط خود فرد وجود خواهد داشت. البته این مساله نیز باید با نظر دندانپزشک زیبایی نیز هماهنگی داشته باشد تا میزان سفیدی دندان ها با توجه به مواردی مانند فرم چهره و میزان سفیدی پوست در نظر گرفته شود.

تغییر موقعیت دندان ها

اصلاح شدیدترین بهم ریختگی های دندان بدون ارتودنسی یکی از خدمات ویژه دکتر مجتبی هرندی است. بیمار می تواند در طول تنها یک جلسه درمان اصلاح شود. بدین صورت نیازی به ارتودنسی دندان ها نیست و شما می توانید از داشتن دندان های هم اندازه و مرتب لذت ببرید. معمولا دندان هایی که کج هستند، روی هم قرار نگرفته اند یا بین آنها فاصله وجود دارد بدون ارتودنسی مرتب و یک دست خواهند شد. البته این زیبایی برای مدت های طولانی ماندگار خواهد بود. یکی دیگر از نشانه های لبخند زیبا دندان های مرتب و یک دست است.

دندان های از دست رفته

جای خالی دندان ها در دهان، زیبایی لبخند شما را به شدت تخریب می نماید. شکستگی و یا افتادگی و حتی کشیدن دندان ها عواملی هستند که باعث می شود شما دندان های خود را از دست بدهید. علاوه بر مشکل ظاهر گاز گرفتن زبان این مورد موجب افزایش ریسک پوسیدگی دندان نیز می شود. با استفاده از روش هایی مانند بریج و یا ایمپلنت می توانیم فضای خالی را جبران و زیبایی را باز گردانیم. امروزه  روش های کاشتن دندان، پل گذاشتن یا دندان مصنوعی جایگزین مناسبی برای دندان های از بین رفته خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله پروتز ثابت دندان را مطالعه نمائید.

هماهنگی دندان ها

دندان های غیر زوج، دندان های نامنظم و دندان های شکسته لبخند را تخریب می کنند و گاها اعتماد بنفس فرد را پائین می آورند. اصلاح این مشکلات تغییرات مثبت و چشمگیری به همراه خواهد داشت.

کاندیدای مناسب اصلاح طرح لبخند

اگر هر کدام از مشکلات ذیل به وجود بیاید و باعث آزرده خاطر کردن فرد شود وی می تواند از اصلاح طرح لبخند استفاده کند:

  • دندان ها پوسیده و یا لب پر شده
  • فاصله بین دندانی زیاد
  • تغییر کردن رنگ دندان ها
  • فاصله بین دندانی زیاد
  • کج بودن دندان
  • نداشتن دندان
  • تغییر کردن رنگ دندان ها

هدف از روش درمان اصلاح طرح لبخند به وجود آوردن یک سیستم جونده متعادل است که در آن دندان ها، بافت های نرم، عضلات، ساختار استخوانی و مفاصل، در هارمونی و یکسان بودن کاملی باهم قرار گرفته و عمل کنند.

نکات مهم در اصلاح طرح لبخند

با توجه به اینکه کدام روش درمانی و زیبایی برای اصلاح طرح لبحند شما انجام می شود، مراقبت های بعد از اصلاح طرح لبخند متفاوت است. اما برخی موارد در تمام موارد یکسان است که ما به این مراقبت ها اشاره می کنیم:

  • ممکن است بعد از اصلاح طرح لبخند دندان های شما حساس شوند. نگران نباشید، این امر طبیعی است و در فاصله زمانی کمی برطرف می شود.
  • بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید. بعد از هر وعده غذایی دندان های خود را مسواک بزنید.
  • بعد از هر بار مسواک زدن، از نخ دندان استفاده کنید.
  • از شکستن مواد غذایی سخت، مانند فندق و پسته و مواد غذایی مشابه با دندان های خود اجتناب کنید.
  • به صورت مرتب به دندانپزشک خود مراجعه کنید و وضعیت دندان های خود را بررسی کنید.

بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند

مطب دکتر مجتبی صفارهرندی فضایی آرام و راحت را ارائه می نماید و به هر آنچه که برای درمان هرگونه شرایط دندانپزشکی لازم است، مجهز است. ما می توانیم با استفاده از فناوری مدرن دندانپزشکی و تکنیک های نوآورانه، لبخندها را بهبود و زیباتر کنیم. علاوه بر ارائه مجموعه ای از خدمات، ما فقط از مواد با کیفیت طبیعی استفاده می کنیم که به گونه ای تولید شده اند تا با لبخند شما هماهنگ باشند و موجب زیبایی آن شوند.

علاوه بر آن درمان‌های دندانپزشکی موجود دکتر صفارهرندی شامل موارد زیر است:

  • سفید کردن دندان ها مثل بلیچینگ دندان با لیزر
  • روکش ها
  • ونیر ها
  • انجام ترمیم های مختلف دندان ها
  • ایمپلنت های دندانی
  • کامپوزیت دندان
  • بلیچینگ دندان
  • ارتودنسی دندان

با هر مراجعه، هدف ما ارائه خدمات با کیفیت و قابل اعتماد در دندانپزشکی است. ما شرایطی را فراهم کرده ایم تا شما عزیزان در تمام مواقع احساس آرامش و راحتی کامل کنید.

برای همه بیماران، به خصوص افرادی که جوان‌تر هستند یا به خصوص مضطرب هستند، تیم ما رویکرد مناسبی برای ارئه خدمات به آن‌ها در نظر گرفته است. ما در طول مشاوره بخشی از تمرکز خود را برای رفع هرگونه ترس و نگرانی که ممکن است برایتان پیش آمده باشد اختصاص می دهیم. به این طریق پایه و اساس اعتماد را ایجاد می کنیم تا در هنگام دریافت مراقبت های دندانپزشکی مورد نیازتان هیچگونه مشکلی نداشته باشید.

صفار هرندی

دکتر مجتبی صفار هرندی

دکتر مجتبی صفار هرندی،ایشان متولد 1353 در تهران هستند.ایشان تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان البرز تهران گذرانده اند و سال 79 از دانشگاه سراسری ایران فارغ التحصیل شده اند. شروع فعالیت حرفه ای خود را از سال 1383 در تهران، با راه اندازی 2 کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دندانپزشکی بطور شبانه روزی بنام های سیرنا و کلینیک دکتر هرندی و یک مطب تخصصی بنام خودشان با انجام کلیه خدمات ارتودنسی، لامینیت و جراحی زیبایی دندان و … شروع کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *