دکتر مجتبی صفار هرندی » دندانپزشکی زیبایی » قیمت لمینت دندان چقدر است؟
۹ دقیقه
هزینه لمینت دندان در تهران

قیمت لمینت دندان چقدر است؟

آنچه می خوانید...

هزینه لمینت دندان چقدر است؟ اولین سوالی که بیماران از دندانپزشک خود می پرسند این است که قیمت لمینت چقدر می شود؟ روکش های چینی یا لمینت نسبت به کامپوزیت گران تر هستند. اما لمینت های Prepless (بدون آماده سازی) مانند Lumineers کمی ارزان تر هستند.

با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله انواع مختلف لمینت دندان و عوامل تاثیرگذار بر هزینه آن را با هم بررسی کنیم:

قیمت لمینت دندان 1401

نوع لمینت دندانهزینه(میلیون تومان/واحد)ماندگاری یا ضمانت شکستگی(سال)
لمینت دندان متحرککلا 2 الی 62
لمینت دندان موقت1.5 الی 22
لمینت دندان زیرکونیا A3.5 الی 42
لمینت دندان زیرکونیا B2.9 الی 4.51
لمینت دندان Vita3.8 الی 42
لمینت دندان IPS Emax4.9 الی 55
لمینت دندان فلدسپاتیک5.5 الی 7.55
گلس سرامیکی5.5 الی 65
Real Life5.9 الی 6.55
Top emax7 الی 810
لمینت دندان طلاقیمت روز طلا
جدول قیمت انواع مختلف لمینت دندان سال 1401

لمینت دندان چیست؟

قیمت لمینت دندان

همه ما دوست داریم هنگام خندیدن دندان های درخشان و زیبا خود را به نمایش بگذاریم. تغییر رنگ یا شکل بد دندان‌ها بیشتر افراد را هنگام خندیدن معذب می کنند. روکش های دندانی یا لمینت های چینی دندان برای زیبایی و اصلاح طرح لبخند به کار می روند تا ظاهری جدید و بهبود یافته به دندان های ما ببخشد. بنابراین اگر دوست دارید برای زیبایی بیشتر دندان های خود را لمینت کنید، بهتر است ابتدا برآوردی برای هزینه آن داشته باشید.

با دندانپزشک خود در مورد روش های پرداخت و سایر گزینه های مالی موجود که می تواند به شما در پرداخت هزینه لمینت دندان کمک کند، صحبت کنید. شما می توانید با پر کردن اطلاعات تماس خود در فرم زیر، از دکتر مجتبی هرندی نوبت مشاوره بگیرید.

نام و نام خانوادگی
شماره تماس
پیام
اطلاعات تماس شما با موفقیت ثبت شد!
لطفا مجددا اطلاعات تماس خود را وارد نمائید.

کاربرد لمینت دندان

لمینت‌های دندان می‌توانند برای اصلاح تغییر رنگ دندان، دندان‌های شکسته، دندان‌های کج به کار روند. انواع کامپوزیت دندان نیز برای پوشاندن فضای بین دندان ها به خوبی عمل می کنند. بهترین ویژگی لمینت این است که بسیار نازک هستند، بنابراین هیچ مشکلی برای فردی که آن را دریافت می کند ایجاد نمی کند.

برای استعلام دقیق هزینه لمینت دندان، بهتر است با دندانپزشک زیبایی کلینیک مورد نظر مشورت کنید و به یاد داشته باشید که هزینه ها می تواند در هر کلینیکی متفاوت باشد. در ادامه نمونه کارهای لمینت دندان دکتر مجتبی هرندی را می بینید:

نحوه نصب لمینت

لمینت دندان از موادی ساخته می شود که تا جای ممکن، مشابه با دندان ها باشند. لمینت ها به جلوی دندان ها چسبانده می شوند و مجموعه دندان های اصلی را به گونه ای می پوشانند که بدشکلی آنها پنهان شود. دو نوع لمینت دندان وجود دارد. یکی روکش های چینی و دیگری روکش های رزینی است. روکش‌های چینی بهتر از لمینت‌های رزینی هستند زیرا به راحتی لک نمی‌شوند و زیباتر نور را انعکاس می دهند. یعنی دندان‌های شما را براق‌تر و درخشان‌تر نشان می‌دهند. بهترین دندانپزشک زیبایی تهران یا هر شهری می تواند تشخیص دهد که آیا لمینت دندان برای شما مناسب است یا خیر، تا باتوجه به نیازتان برای زیبایی لبخند خود هزینه کنید.

زمان نصب لمینت دندان حداکثر 2 ساعت و تعداد جلسات مورد نیاز برای انجام لمینت حداقل 2 جلسه است.

دکتر مجتبی هرندی

عوارض لمینت دندان 

یکی از عوارض لمینت دندان این است که دندان ها را در برابر سرما و گرما کمتر می کند. حساسیت زیاد به دما می تواند خوردن غذای سرد و گرم را دشوار کند. هنگامی که روکش ها کاشته می شوند، دندان ها نمی توانند فشار بیش از حد را تحمل کنند. این بدان معناست که بیماران باید از خوردن یا جویدن مواد غذایی سفت اجتناب کنند. در غیر اینصورت ممکن است لمینت دندان بشکند و مجبور شوید قسمتی از هزینه هایی که کردید را تکرار کنید.

گیف-اینستاگرام

آیا نتایج لمینت دندان دائمی است؟

لمینت دندان نسبت به کامپوزیت عمر طولانی تری دارد. معمولا لمینت بین 7 تا 15 سال ماندگاری دارد و پس از آن باید تجدید شود. بنابراین بیشتر بودن قیمت لمینت دندان نسبت به کامپوزیت دندان، توجیه اقتصادی دارد. مقاله عمر لمینت دندان، اطلاعات مفیدی در این موضوع به شما خواهد داد.

قیمت لمینت دندان در جهان

هزینه لمینت دندان در آمریکا حدودا بین 1000 تا 1230 دلار و در اروپا بین 200 تا 500 دلار، برای هر دندان است. بنابراین می بینید که قیمت انجام لمینت دندان مانند تمامی کارهای زیبایی و دندانپزشکی در ایران خیلی پائین تر از سایر کشورهاست.

از آنجایی که لمینت دندان جزء کارهای زیبایی محسوب می‌شود، بیمه هزینه آن را پوشش نمی‌دهد.

دکتر مجتبی هرندی

هزینه لمینت دندان

بسته به اینکه در کدام قسمت از جهان زندگی می کنید و مقدار کار شما، هزینه لمینت دندان متفاوت است. البته عوامل مختلفی بر قیمت نهایی لمینت دندان تاثیرگذار هستند که در ادامه آنها را بیان می کنیم:

  • برند لمینت: هر چه برندی که انتخاب میکنید معتبرتر و گرانتر باشد، هزینه نهایی کار لمینت دندان شما بیشتر خواهد شد.
  • تعداد دندان ها: بسته به اینکه می خواهید تنها یک فک یا هر دو فک بالا و پائین خود را لمینت کنید، هزینه ها تغییر می کند. همچنین برخی افراد برای اصلاح طرح لبخند خود نیاز به لمینت 8 دندان دارند. بنابراین قیمت نهایی کار لمینت دندان آنها نسبت به فردی که باید 10 دندان خود را لمینت کند کمتر خواهد شد.
  • دستمزد دندانپزشک: باتوجه به اینکه دندانپزشک شما چه تخصصی دارد و یا چه دوره هایی را گذرانده، قیمت لمینت دندان تغییر می کند.
  • موقعیت جغرافیایی مطب: کاملا واضح است که در شهرهای بزرگتر و محله های گرانتر، هزینه لمینت دندان بیشتر خواهد شد.
  • هزینه لابراتوار: دندانپزشک باید برای انجام لمینت دندان، قالب شما را به لابراتوار بفرستد تا روکش های لمینت در آنجا تحت شرایط خاصی تولید شوند. بنابراین هزینه لابراتوار بر قیمت نهایی لمینت دندان تاثیر می گذارد.

علت گران بودن لمینت دندان

همانطور که گفتیم عوامل مختلفی بر قیمت نهایی لمینت دندان تاثیر می گذارند. از طرفی لمینت دندان یک کار زیبایی و حساس است. بنابراین دندانپزشک باید زمان و دقت بالایی برای نصب آن صرف کند تا تاثیر خوبی بر زیبایی لبخند بگذارد.

همچنین مواد اولیه ساخت لمینت دندان کاملا وارداتی است. بنابراین نوسانات دلار و هزینه واردات نیز بر قیمت نهایی لمینت دندان تاثیر می گذارند. در انتها باید بگوئیم که خدمات دندانپزشکی زیبایی تحت پوشش بیمه نیست، بنابراین فرد باید خودش تمامی هزینه های لمینت و زیبایی دندان را پرداخت کند.

گیف-اپارات

قیمت لمینت دندان متحرک

لمینت دندان متحرک

برخی افراد به دلایل شخصی دوست دارند دندان های خود را زیباتر کنند. اما از طرفی پرداخت هزینه های لمینت یا کامپوزیت دندان برای آنها امکان پذیر نیست. این افراد می توانند با انجام لمینت دندان متحرک، با حداقل هزینه ممکن (حدودا 2 الی 6 میلیون تومان)، لبخند خود را زیباتر کنند.

البته باید در نظر داشته باشید که لمینت های متحرک ممکن است به لثه شما آسیب برسانند و یا صحبت کردن شما را دچار مشکل کنند. بنابراین توصیه می کنیم قبل از انجام آن حتما با دندانپزشک معتمد خود مشورت کنید.

قیمت لمینت دندان طرح لبخند

معمولا افراد برای اصلاح و زیبایی طرح لبخند خود، اقدام به لمینت دندان می کنند. باتوجه به اینکه چه تعداد از دندانهای شما هنگام خندیدن، به نمایش در می آیند، قیمت لمینت دندان طرح لبخند تغییر می کند. به طور کلی برای آنکه ببینید طرح لبخند شما شامل چند دندان است روبروی آئینه بخندید. معمولا تعداد دندانها هنگام خندیدن بین 8 الی 10 دندان خواهد بود.

طرح لبخند چون تنها شامل دندانهای فک بالاست، بنابراین قیمت لمینت دندان طرح لبخند خیلی کمتر از لمینت دندانهای هر دو فک است.

کاندیداهای مناسب لمینت دندان

لمینت دندان برای چه افرادی مناسب است. این کار برای این کاندیداها مناسب است:

  • بهبود زیبایی دندان های قدامی
  • اصلاح رنگ دندان ها
  • افزایش طول و تغییر شکل دندان
  • اصلاح شکستگی و بدشکلی کم دندان

کاندیداهای نامناسب لمینت دندان

افرادی که دچار اختلالات دندانی مانند کراس بایت، آندربایت، اوربایت و اورجت هستند، واجد شرایط استفاده از لمینت دندان نیستند. همچنین افرادی که دندان های پوسیده دارند باید قبل از لمینت آن را ترمیم کنند. در نظر داشته باشید که اگر در خواب دندان قروچه می کنید باید بعد از لمینت حتما از نایت گارد استفاده کنید تا ناخواسته آنها را نشکنید و هزینه هایی که بابت لمینت دندان انجام دادید را خراب نکنید.

سخن آخر

لمینت دندان روشی موثر برای بهبود ظاهر دندان ها و لبخند شما هستند. قبل از انجام لمینت دندان باید تمام هزینه ها را برآورد کنید چون اینکار تحت پوشش بیمه نیست. در این مقاله سعی شد تمامی فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت نهایی لمینت دندان را با هم بررسی کنیم. اگر همچنان سوالی دارید که به پاسخ آن نرسیدید می توانید آن را از طریق کادر دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر تجربه ای در زمینه لمینت دندان و هزینه های آن دارید، خوشحال می شویم آن را مطرح کنید.

صفار هرندی

دکتر مجتبی صفار هرندی

دکتر مجتبی صفار هرندی در کلینیک دندانپزشکی خود در مرکز شهر تهران می توانند به شما در درمان مشکلات دهان و دندان و همچنین انجام خدمات زیبایی ددندان از جمله کامپوزیت، لمینیت، بلیچینگ، ایمپلنت و ... کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *