دکتر مجتبی صفار هرندی » دندانپزشکی زیبایی » آیا ماندگاری لمینت دندان مادام‌العمر است؟
۵ دقیقه
طول عمر لمینت دندان

آیا ماندگاری لمینت دندان مادام‌العمر است؟

آنچه می خوانید...

بسیاری از افراد می توانند لمینت های دندانی خود را در شرایط مناسب، بیش از یک دهه تا 15 سال نگه دارند و مدت زمان دقیق ماندگاری لمینت های دندان به شیوه مراقبتی بیمار بستگی دارد. مواد لمینت دندان به مراتب قوی تر از رزین کامپوزیت هستند به همین دلیل ماندگاری آن نیز بیشتر است. اما به هر حال نمی توان گفت که ماندگاری لمینت دندان مادام‌العمر است و پس از گذشت حداکثر 10 الی 15 سال بنا به تشخیص دندانپزشک باید تعویض شوند. با ما همراه باشید تا جنبه های مختلف طول عمر لمینت دندان را با هم بررسی کنیم.

طبق صحبت های دکتر هرندی، عمر لمینت دندان بسیار بالاست. زیرا لمینت دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی است. اما اگر در طولانی مدت از مواد سفت برای جویدن استفاده نمائید قطعا آسیب هایی جبران ناپذیر به لمینت های خود خواهید زد. جویدن ناخن، جویدن ته مداد، شکستن پسته و بادام در بسته یا باز کردن درب بطری های فلزی و کیسه های فلزی می تواند آسیب زیادی به لمینت دندان وارد کند.

به همین علت توصیه می شود از جویدن مواد غذایی بسیار خشک و بسیار بپرهیزید تا عمر لمینت خود را افزایش بدهید. برخی تصور می کنند در صورت استفاده از لمینت دندان نوشیدن و یا جویدن مواد غذایی برایشان محدود می شود اما حقیقت این است که می توانید همه چیز مصرف کنید اما باید احتیاط لازم را رعایت نمائید و از دندان های عقبی برای جویدن مواد غذایی سفت استفاده نمائید.‌

دکتر هرندی با نزدیک به دو دهه فعالیت در حوزه دندانپزشکی فعالیت می کنند. علاقه مندان می توانند برای دیدن نمونه کارهای زیبایی دکتر از صفحه اینستاگرام، گالری های سایت و یا کانال آپارات دکتر دیدن کنند. همچنین متقاضیان میتوانند با درج اطلاعات خود در فرم زیر، نوبت مشاوره از دکتر هرندی بگیرند.

نام یا نام خانوادگی
شماره تماس
پیام
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد!
لطفا اطلاعات خود را مجددا وارد نمائید.

طول عمر لمینت سرامیکی

لمینت های دندان اغلب توسط دندانپزشکان به اینفلوئنسرها توصیه می کنند که از این روش زیبایی برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند زیرا دوام آن همراه با مزایای زیبایی که دارد برای زیباسازی دندان های جلویی بسیار مناسب است. در این مقاله قصد داریم طول عمر لمینت سرامیکی دندان و چگونگی افزایش آن را بیان کنیم.

نمونه کار لمینت دکتر هرندی

لمینت های دندان به طور متوسط حدود 10 الی 15 سال عمر می کنند. با این حال، طول عمر لمینت های دندان می تواند از کمتر از ده سال یا حتی بیش از بیست سال باشد. مانند مینای دندان طبیعی، لمینت نیز در برابر آسیب هایی مانند ضربه، دندان قروچه و جویدن غذاهای سفت، آسیب پذیر هستند. اگر دوست داید اطلاعات جامعی درباره هزینه لمینت دندان کسب کنید، پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله لینک شده را از دست ندهید.

مقایسه عمر لمینت با کامپوزیت دندان

عمر لمینت دندان

لمینت های دندان در مقایسه با کامپوزیت بسیار محکم تر هستند بنابراین عمر لمینت نسبت به کامپوزیت دندان بیشتر است. زمان دقیق ماندگاری لمینت یا کامپوزیت باتوجه به شرایط نگهداری فرد تعیین می شود اما به طور کلی  عمر لمینت حدودا 10 الی 15 سال و عمر کامپوزیت 5 الی 7 سال است.

افزایش عمر لمینت

افزایش عمر لمینت

بیماران می توانند با رعایت بهداشت دهان و دندان، معاینه منظم و بررسی سلامت دهان، دندان و وضعیت لمینت های دندان به افزایش عمر لمینت بسیار مفید است. لمینت کردن دندان، مستلزم مراجعه منظم به دندانپزشکی است. دندانپزشکان توصیه می کنند که بیماران حداقل هر شش ماه یکبار برای چک آپ مراجعه کنند. این ویزیت های منظم به دندانپزشک اجازه می دهد تا یک معاینه کامل انجام دهد و بتواند مشکلات را قبل از تبدیل شدن به یک مشکل حاد برطرف کند. جرمگیری نیز باید هر شش ماه یکبار انجام شود.

سلامت دهان و دندان

محافظت از دندان زیر لمینت و سلامت پریودنتال نیز مهم است. برای انجام این کار، بیماران باید مصرف کربوهیدرات را محدود کنند و چندین بار در روز دندانهای خود را مسواک بزنند و نخ دندان بکشند.  مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دو بار در روز برای طول عمر لمینت های دندان ضروری است. استفاده از خمیردندان ملایم حاوی فلوراید هم آنها را تمیز می کند و هم از آنها محافظت می کند.

محافظ دندان قروچه

وقتی کسی دندان قروچه می کند فشار زیادی بر روی لمینت ها وارد می شود و به همین دلیل عمر لمینت کوتاه می شود. بنابراین فرد باید با استفاده از نایت گارد در برابر دندان قروچه از لمینت های دندان خود محافظت کنند.

عدم اعمال فشار

حتی اگر لمینت های دندان شما بسیار مستحکم باشند، ممکن است در برابر چیزهایی مانند جویدن دائم ناخن، جویدن مداد، خوردن یخ، گاز زدن هویج و ورزش های تماسی بشکند. بنابراین کسی که دندان های خود را لمینت می کند نباید فشار زیادی به دندان وارد کند. رعایت نکات احتیاطی با پوشیدن محافظ دهان، در حین فعالیت های فیزیکی خاص مانند ورزش های تماسی (تکواندو) عمر لمینت دندان را افزایش می دهد.

سخن آخر

اگر می خواهید طرح لبخند خود را اصلاح کنید، لمینت دندان گزینه بسیار خوبی است. با دو جلسه ویزیت دندانپزشکی می توانید تا 20 سال از زیبایی دندان ها لذت ببرید. اگر بیمار تمام دستورالعمل هایی که دندانپزشک می گوید را انجام دهد، عمر لمینت دندان افزایش میابد. امیدواریم که این مقاله اطلاعات کاملی درباره عمر مفید لمینت دندان و راه های افزایش آن به شما داده باشد. در صورت وجود هر گونه سوال و یا بیان تجربیات خود می توانید از طریق کادر دیدگاه زیر با ما در ارتباط باشید.

صفار هرندی

دکتر مجتبی صفار هرندی

دکتر مجتبی صفار هرندی در کلینیک دندانپزشکی خود در مرکز شهر تهران می توانند به شما در درمان مشکلات دهان و دندان و همچنین انجام خدمات زیبایی ددندان از جمله کامپوزیت، لمینیت، بلیچینگ، ایمپلنت و ... کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *