دکتر مجتبی صفار هرندی » دندانپزشکی زیبایی » مراحل انجام کامپوزیت ونیر
۴ دقیقه
کامپوزیت ونیر

مراحل انجام کامپوزیت ونیر

آنچه می خوانید...

هنگام انجام کامپوزیت ونیر یا لمینت کامپوزیتی، دندانپزشک مواد کامپوزیت را روی سطح بیرونی دندان قرار می دهد تا نامرتبی های جزئی و رنگ تیره دندان ها را اصلاح کند. تعداد دندان هایی که باید کامپوزیت ونیر شوند به بزرگی لبخند بیمار بستگی دارد و معمولا هشت الی ده دندان را شامل می شود.

انتخاب رنگ برای انجام کامپوزیت ونیر

بهترین مارک کامپوزیت دندان

اولین مرحله از انجام کامپوزیت ونیر انتخاب بهترین مارک کامپوزیت دندان است. دندانپزشکان زیبایی با توجه به تجربه ای که دارند برندهای مختلف کامپوزیت را به بیماران معرفی می کنند و مزایا و معایب هر کدام را می گویند. در انتها بیمار با توجه به هدفی که از انجام کامپوزیت دارد و بودجه اش، یکی از برندها را انتخاب می کند.

در ادامه دندانپزشک با قرار دادن رنگ های مختلف روی دندان بیمار و مشورت با او یکی از بهترین رنگ های کامپوزیت را انتخاب می کند تا کار انجام اصلاح طرح لبخند را شروع کند.

بیشتر بخوانید: فرق کامپوزیت با لمینت چیست

آماده سازی دندان ها برای قرار گرفتن کامپوزیت ونیر

قبل از اینکه دندانپزشک کامپوزیت ونیر را روی دندان قرار دهد باید بیس و پایه آن را آماده سازی کند. هرگونه ترمیم یا پوسیدگی موجود باید قبل از قرار گرفتن کامپوزیت ها روی دندان درمان شوند. سپس با کمک سند بلستر سطح مینای دندان را پولیش می کند و در ادامه با شستشوی اسیدی هر گونه ماده خارجی را از روی سطح مینای دندان جدا می کند.

سوار کردن کامپوزیت ونیر آماده شده روی دندان

اصل کار سوار کردن کامپوزیت ونیر روی دندان کار خیلی سختی نیست. ما یک قالب پلاستیکی شفاف داریم که مخصوص به هر یک از دندان های قدامی ساخته شده است. این قالب با کامپوزیت پر شده و سپس بر روی دندان قرار داده می شود تا پایه ای باشد که روکش کامپوزیت بر روی آن قرار گیرد.

قالب شفاف

مرحله بعدی شکل دادن به کامپوزیت ونیر

جایگذاری ونیر

پس از محکم شدن کامپوزیت روی دندان، مقادیر اضافه و لبه های ناهموار آن باید صاف شوند تا علاوه بر ظاهر زیبا، لب و دهان در معرض بریدگی و آسیب قرار نگیرد.

پولیش کردن

مرحله پولیش در کامپوزیت ونیر بسیار مهم است و هر چه دقت و مهارت دندانپزشک بیشتر باشد، می تواند کامپوزیت ها را به طبیعی ترین شکل ممکن پولیش کند تا کمتر کسی متوجه وجود آن ها روی دندان شما شود.

در واقع هنر دندانپزشک در مرحله فینیشینگ یا پولیش کردن مشخص می شود. او باید زوایای روی بافت کامپوزیت را به گونه ای اصلاح کند که عبور و بازتاب نور از سطح دندان کامپوزیت با یک دندان طبیعی فرق زیادی نداشته باشد.

زیبایی طرح لبخند

نظرات مردم درباره کامپوزیت دندان

برخی از بیماران پس از انجام کامپوزیت دندان از تغییر رنگ آن ها شکایت دارند. یکی از علت های تغییر رنگ مواد کامپوزیتی این است که خلل و فرج و جذب آب آن ها زیاد است. هنگامی که کامپوزیت جاذب رطوبت باشد رنگ چای و مواد غذایی داخل به خورد آن می روند و با گذشت زمان اندکی ونیرها تیره می شوند.

دکتر مجتبی صفار هرندی یکی از باتجربه ترین دندانپزشکان زیبایی تهران هستند که انواع کارهای زیبایی را با به روزترین تکنیک ها و با کیفیت ترین متریال برای بیمارانشان انجام می دهند. علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن وقت مشاوره با دکتر از یکی از راه های ارتباطی صفحه تماس اقدام کنند.

نمونه کار انجام کامپوزیت ونیر دکتر صفار هرندی

سوالات متداول

سخن آخر

دندان یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر زیبایی چهره هر فردی است. داشتن دندان های مرتب و لبخند زیبا موجب افزایش اعتماد به نفس هر کسی می شود. کارهای زیبایی دندان خیلی حساس و مهم هستند بنابراین برای انجام کامپوزیت ونیر یا هر کار زیبایی دیگری بر روی دندان هایتان حتما به یک دندانپزشک متخصص زیبایی باتجربه مراجعه کنید تا در آینده دچار عوارض ناگواری نشوید.

صفار هرندی

دکتر مجتبی صفار هرندی

دکتر مجتبی صفار هرندی در کلینیک دندانپزشکی خود در مرکز شهر تهران می توانند به شما در درمان مشکلات دهان و دندان و همچنین انجام خدمات زیبایی ددندان از جمله کامپوزیت، لمینیت، بلیچینگ، ایمپلنت و ... کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *